Як не потонути в темі інвалідності – воркшоп від Британської Ради і Центру інформації про права людини

A+ A-

Як писати про людей з інвалідністю, яка роль медіа в зміні ставлення до них, яку лексику краще використовувати?

Як писати про людей з інвалідністю, яка роль медіа в зміні ставлення до них, яку лексику краще використовувати – саме про це йшлося під час воркшопу “Інклюзивні рішення для рівноправного та відповідального суспільства”.

Не слід бачити в людині з інвалідністю тільки її інвалідність. Вона може бути цікава як експертка з теми фінансів, як герой матеріалу про виховання в дитячому садочку чи бути танцівницею спортивних танців. 

Також не слід впадати в крайнощі: писати про особу з інвалідністю як хворого та немічного, чи героїзувати те, що не є героїзмом. Так, вступ у вищий навчальний заклад – це не є привід до підготовки матеріалу (у кожного є право на освіту), а ось те, що ректор університету подбав про фізичну та інформаційну доступність свого навчального закладу може стати інформаційним приводом. 

“Мій план мінімум як тренера – змусити сумніватися журналістів, дивитися на “традиційні” теми про інвалідність з іншої точки зору й почати помічати стереотипи щодо людей з інвалідністю, щоб, зрештою, їх позбуватися”, – коментує Ірина Виртосу, тренерка, журналістка Центру інформації про права людини.

Як зауважила тренерка, інтерес до теми інвалідності за останні два роки суттєво зріс – у першу чергу, через події на сході країни. Однак бажання журналістів і редакторів краще розбиратися в темі й використовувати коректну термінологію свідчить про їхню фаховість і небайдужість. 

Зустріч з журналістами відбулася в рамках проекту “Інклюзивні рішення для рівноправного та відповідального суспільства” (IDEAS). Проект має на меті розбудову інклюзивного суспільства шляхом посилення спроможності організацій, що працюють у сфері інвалідності, та їх ролі в процесі прийняття рішень задля кращого представництва інтересів людей з інвалідністю та захисту їхніх прав. 

“До цього проекту долучені Азербайджан, Вірменія, Грузія, Йорданія, Ліван, Україна та Велика Британія. За час виконання проекту Британська Рада разом з партнерами в кожній країні напрацювала дієві інструменти включення людей з інвалідністю в прийняття рішень. Цими інструментами варто користуватися”, – прокоментувала Наталя Василюк, директор проекту “IDEAS”.

Також під час зустрічі журналістам було презентовано посібник з інклюзивного прийняття рішень для засобів масової інформації.